Amanda in Maleisië!

Merry Christmas!

Nog 8,5 uur en dan is het eindelijk zover! Up in the air, op naar Perth, Australie om kerst en oud&nieuw te vieren! Dus nog even snel tijd maken voor een verhaal over de afgelopen weken dacht ik!

Hier is alles helemaal goed, heerlijk genieten en wat vliegt de tijd dan voorbij! Nog maar 5 weken en dan is het helaas allemaal alweer afgelopen... Nou okay, hier komen de laatste weken ;)

Week 13 – Ipoh

Ipoh was een tripje waarop we eigenlijk niet veel gedaan hebben. Een stad waar met na 3 uur treinen vanaf KL aankwamen, en waar min of meer niets te bleven is ;) De eerste dag hebben we dan ook lekker niks gedaan, beetje door de stad gelopen, s avonds een lekker ‘meiden-avondje’ op onze chille hotel kamer. De tweede dag wouden we toch nog even wat zien, dus hebben we een taxi gepakt naar 1 van de tempels die om Ipoh heen liggen. Deze was wel erg mooi om te zien, en de lieve taxichauffeur bracht ons daarna naar een meer waar je met een bootje over kon om daarachter, tussen de bergen te chillen in een super relaxed park. Al met al een heerlijk relaxed weekendje, ook wel s ff leuk om niet overal een foto van te moeten maken omdat t zo bijzonder is ;)

Week 14 – KL

Dit weekend begon op vrijdagavond met een heel gezellig spontaan etentje met een groep studenten. Bij een super mooi en hip restaurant hebben we even heerlijk westers gegeten, ook wel eens leuk voor de verandering! De volgende dag ben ik met Marijn bij haar baas thuis pepernoten gaan bakken, en hoewel we niet alle ingredienten konden krijgen bij de supermarkten hier, waren ze net echt! Die avond hebben we hun dochter meegenomen naar de bios waar het hier stervens koud is. Allemaal een dekentje mee dus en maar klappertandend de film bekijken! Zondag hebben we dan maar souvenirtjes geshopt voor onszelf, omdat we ons bedachten dat we niet veel weekenden meer in KL zouden doorbrengen om dat te doen. Super lekker wezen shoppen in van die kleine stalletjes opzoek naar leuke dingen, GELUKT! Ik ben benieuwd of ik onder de 31kg blijf met mijn bagage naar NL hihi.

Week 15 – Sinterklaas & Borneo

Woensdag hebben we met alle studenten, op zijn Nederlands, Sinterklaas gevierd! Ontzettend veel lol gehad met zn allen, en uiteindelijk ging ik er met een heuse mini kerstboom vandoor! It does not take much to make a little girl happy!

Dat weekend ben ik met Virginia voor 4 dagen naar Kuching, Borneo geweest. Daar sliepen we bij de ouders van haar baas, die super super gastvrij waren. En daar waar we dachten dat wij goed konden eten, viel dat bij hun nogal tegen. Werkelijk om de 2 uur wouden ze er weer opuit om te eten, en als wij het dan niet op konden (ja, je raakt na 2 keer eten in 4 uur toch wel erg snel vol) snapten ze niet waarom wij zo weinig aten. Erg leuk om nu eens van dichtbij mee te maken hoe locals hier echt leven, en voor 4 dagen min of meer mee te mogen draaien in hun leven. Maar natuurlijk hebben we ook weer de nodige dingen gedaan daar. Op zaterdag hebben we een cultural village bezocht, waar ze van alle tribes een huis hadden gebouwd en een dansshow opvoerden. Als enige blanke werd ik dan natuurlijk ook vrolijk uitgekozen om even op het podium te komen om met de blaaspijp ballonnen kapot te schieten. Nou dat doen we even dacht ik, en dan wel van 1 meter afstand ;)

Zondag zij we naar Bako-National Park geweest, waar we een jungle trail van 2,5 uur hebben gedaan! Erg gaaf om gewoon dwars door de jungle te lopen, alleen waren we iets minder gedient van de huizen van onze vriendjes: de spinnen. Gelukkig zag ik er pas 1 op het einde, en Viri was blij ook die gemist te hebben. We hebben we daar van heeeeeel dichtbij neus-apen kunnen bekijken, wat voor deze tijd van het jaar best bijzonder schijnt te zijn.

Maandag hadden we via onze gastheer een persoonlijke gids geregeld, onze grote vriend Sam. Hij heeft ons meegenomen naar het reservaat waar de Orang Oetans in het wild leven, en 2 keer per dag in de Jungle bijgevoed worden. Dat wouden we natuurlijk even zien, en we hadden het geluk dat er op dat moment 7 naar de voedplaats waren gekomen. Een super mooi gezicht, erg indrukwekkend om die beesten in het wild te zien. Wel moest iedereen erg stil zijn, want ze zijn er niet vies van om een leuk toeristje aan te vallen die te veel kabaal maakt. Dat werd bij de ingang ook vrolijk gedemonstreerd met de meest bloederige foto’s en enge verhalen ;) S middags werden we door Sam afgezet bij een museum, en daarna zijn we de stad ingegaan, op jacht naar een mooi stuk batik voor onszelf.

Dinsdag was alweer onze laatste dag, en hebben we s ochtends een tempel bezocht buiten de stad. Ergens midden in een traditioneel dorpje op een heuvel lag die tempel, maar dat dorpje vond ik ergens veel leuker... tempels hebben we nu zo vaak gezien hihi. Daarna zijn we voor een chineze massage geweest. Damn, die spleetoog neemt je goed te grazen zeg maar.... nog een week last gehad van mn nek en schouders (miss ook ergens te wijten aan mn auto ongelukje die woensdag daarna, maar ik geef liever de chinees de schuld ;) )

Week 16 – Singapore!!

Eindelijk was het dan zover! Singapore Zouk1Out!! Een mega beach party van de meest vette club in Singapore, de Zouk. Zaterdagmorgen zijn we met 7 studenten in een super luxe bus gestapt, op naar Singa. Na eerst wat in de shoppingmall gehangen te hebben gingen we rond 7 uur naar Santosa Beach waar om 8 uur t feest begon. Erg chill sta je daar dan te feesten met je voeten in het warme zand en een (eindelijk weer betaalbaar) drankje in je hand! Eerst kwam Afrojack, daarna de ook NL’se Laidback Luke (jaja die ken je zker ook wel :s) en toen de twee hoofdacts: Tiesto en David Guetta! K heb nog nooit zo gefeest, wat een mega party en dat van 8 tot 7 uur in de morgen waarna we weer fanatiek in de bus gingen naar KL! Beetje jammer feitje: Mijn collega zijn vriend werkt voor de organisatie, en die vertelde dat David Guetta, David Guetta helemaal niet zelf was. Hij kon op het laatst niet komen, waardoor een stand-in (oww... vandaar die constante rook!) op het podium is gezet, en zijn stem en muziek vanaf een voorgeprogrammeerde band werd gespeeld.... Nouja, we hebben er iig van genoten!

Week 17 – Penang

Samen met Vera ben ik vorig weekend op een kort tripje naar Penang geweest. Een redelijk groot eiland onder Langkawi. Erg van genoten, t even niet in KL hangen, maar t eiland was verder niet heel bijzonder. En dan nog niet over ons hostel gesproken. Ivm de feestweek was het t laatste hostel waar een kamer vrij was... en dat was ook niet zo gek! Maarja, eindelijk voelde ik me dan een ware backpacker, ogen dicht, en niet zeuren maar slapen ;) Zaterdag hebben we het enige ‘mooie’ strand opgezocht bij de plaats Batu Ferringi. Heerlijk ff een middagje genieten van t strand, want hoewel ik er al heel wat heb gezien, was dat er nog niet van gekomen! S avonds lekker uit eten geweest, en toen met een andere student (die was met zijn baas op t eiland) naar een club geweest waar zijn baas de installatie verzorgt. Een super slechte band, maar wel erg gelachen met zn allen! Zondag hebben we in een opwelling de bus gepakt naar Penang Hill, een treintje de berg op. Vaag... totaal geen toeristen in de bus?!?! Nouja, dat bleek... t treintje was onder renovatie, dat hadden wij dus even gemist. Op de terugweg zijn we bij een tempel uitgestapt, waar ze een 12 meter hoge koperen boedha hebben. Erg mooi om te zien, en zo was ons 1 uur durende busreisje niet voor niks geweest. S avonds terug in de stad hebben we gezellig gegeten met Marijn en der familie, die ook op Penang waren. Daarna was er een optocht van vlaggen en chineze draken. Heel apart om in Maleisie zoveel Chineze tradities te zien. Daarna snel de bus gepakt, en zat dat weekend er ook alweer op!

En ja, nu is het dan zover! Nog een paar uurtjes werken, en dan vlieg ik naar Perth, Australie! Can’t wait! Super leuk kerst vieren met mn familie daar, duimen duimen dat ze leuk zijn ;)

Owja, om julile nog even op de hoogte te stellen van dat waarvoor ik hier eigenlijks ben: Mn stage gaat prima, en is dus ook alweer bijna afgelopen. De werk mentaliteit van die mensen hier is wel even anders (deadlines, wat zijn dat? Afspraken, kom je die na?) maar ze zijn allemaal uiteindelijk erg gezellig. Nouja, je moet even weten met wie je omgaat! Gister hadden we een christmas dress-up! Mn engeltjes outfit heeft me gewoon een prijs opgeleverd, een heerlijk vip arrangement bij een luxe bios! Dat komt dus in mn volgende verhaal hihi! Zodra ik terug ben heb ik 14 dagen om bij te komen, en dan begin ik 14 februari bij Weber Creatives aan mijn afstuderen. Maar nu.... nog 5 weken genieten van alles van deze mooie tijd me nog te bieden heeft! Enjoy the good life, gewoon omdat t kan! (hebben we hier zowat omgedoopt tot ons statement haha)

Lieve mensen, vanuit KL wens ik iedereen een Merry Christmas and a Happy New Year! Mijn perth verhaal komt er snel op, net als alle foto’s en de ontbrekenden van dit verhaal (Borneo, Penang).

Tot volgende jaar! XXXX Aman

Ipoh: http://www.facebook.com/album.php?aid=571507&id=601575463&l=0f5b2952c7

KL: http://www.facebook.com/album.php?aid=571515&id=601575463&l=8760919d1b

Sinterklaas: http://www.facebook.com/album.php?aid=571516&id=601575463&l=8edbe7126a

Singapore: http://www.facebook.com/album.php?aid=571520&id=601575463&l=ed4f2cf8b2

Reacties

Reacties

Agaat

Geniet in Perth! Tuut uit Zweden!

Gerbrich

Heel veel plezier met je leuke reisjes! Maar kijk er ook naar uit dat je weer in Nederland bent! Liefs

Marieke & Dirk

He Amanda,

Goede kerstdagen en een geweldige jaarwisseling gewenst, tot snel ziens in Nederland.

en nu ik je site heb ontdekt zal ik er eens wat vaker de tijd voor vrij maken om een stukje te lezen, altijd leuk om te lezen wat jou zoal bezig houd aan de andere kant van deze aardbol!!.

Veel liefs,
Marieke

Decy

Nou meid, ik zou zeggen: geniet van de dagen bij je familie. Tante Evi is een geweldig mens. We hebben vroeger vaak bij haar gelogeerd en naar mijn weten altijd gezellig gehad. Het was er altijd dikke pret. Dikke knuffel, Decy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!