Amanda in Maleisië!

Malaysian Life!

Lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve berichtje op deze site en alle leuke reacties bij mn foto's! Echt leuk! Hoe is het met iedereen in NL? Aardig kou aan het worden of niet? Het is alweer een tijdje geleden sinds ik mn laatste verhaal heb geschreven, dus zal ik eens even een kort overzichtje geven van mijn belevingen! Dan heb ik t voornamelijk wel over mijn super mooie weekendjes, want met mijn stage verhalen zal ik jullie (wordt wel wat drukker en leuker) maar niet vervelen ;)

Wk 38
Na mijn laatste verhaal zijn we op vrijdag gezellig wezen stappen met Viri, Rianne en onze local vrienden! Na een relaxte zaterdag zijn we zondag op de bus gestapt na het enige gokparadijs (gokken is verder verboden in Maleisie) van het land: Genting Highlands. Aangezien de reis iets langer was dan verwacht, zeg 2 uur langer, hebben we niet meer met ons geld lopen smijten maar heerlijk ff rondgekeken! Een heel apart complex daar boven op die berg! Gekleurde gebouwen, grote hotel, een pretpark met mini eiffeltoren en dan t casino met honderden fanatieke aziaten!

Wk 39
Het weekend daarna hebben we weer super veel lol gehad! T begon zaterdagmorgen heel vroeg, om 7 uur, met een sportdag van de peuterschool van mijn huisgenootje Viri. Wij, ik en Marijn, waren uitgenodigd om te komen helpen en dat lieten we ons natuurlijk niet twee keer zeggen! Allemaal van die super schattige maleisie kindjes die samen met hun ouders spelletjes speelden! Echt te lief, helemaal toen ze begonnen met het laten zien van hun geoefende dansjes! K zal proberen om de filmpjes hiervan (en van alle andere dingen) even op internet te zetten! Die middag ben ik met Marijn en Viri naar ‘the Curve' geweest, een van de mooiste winkelcentrums hier. Daar heb ik nog even braaf mijn gezicht laten zien tijdens een van de health talks die mijn baas daar gaf.

Die zondag heb ik met Viri en Matthijs naar heerlijk gerelaxt tijdens de maandelijkse poolparty van de Luna Bar, t zwembad met bar bovenop een van deluxe hotels midden in KL, met aan de ene kant de KL Tower en aan de andere kant uitzicht op de Petronas! Hier hebben we de hele middag lekker gezwommen en drankjes gedronken met een lekker harde dance muziek op de achtergrond! Geweldig!

Wk 40
Deze week was zaterdag voor mij helaas een werkdag... Een beurs waarop het nieuw product, waarvoor ik een internationaal marketingplan ga schrijven, geintroduceerd werd. Deze beurs was zo rustig, dat we meer op onze kont hebben gezeten en zelf hebben rondgekeken dan werkelijk iets hebben moeten doen. Ook niet verkeerd dus, en zo kon ik mooi mijn collega's even leren kennen wat uitmonde in veel geouwehoer en lol!

Die zondag maakte t weekend weer helemaal goed, aangezien we met een groepje de MotoGP zijn gaan bezoeken op het F1 Circuit van Kuala Lumpur! Hoewel iedereen behalve ik schijnt te weten wie Valentino Rossi is, was t een erg leuke dag, en een aparte ervaring om eens op zo'n mooi circuit te zijn!

Wk 41
Vrijdagavond ben ik met de LRT (een soort bovengrondse metro) naar Hetty gegaan. Samen zijn we heerlijk naar een schoonheidsspecialist geweest die met een draadje onze wenkbrauwen even mooi heeft bijgewerkt! Daarna zijn we gezellig even wezen shoppen en uiteten geweest. Aangezien ze iets verder buiten het centrum wonen, was dit een van de eerste keren dat ik niet tussen de blanken zat te eten, maar buiten ons alleen maar chinezen en maleiers zag! Hehe, ik ben dan toch echt in Maleisie beland ;)

Zaterdagochtend hebben we Viri opgehaald en zijn we vertrokken op weg naar de Elephant Orphanage zo'n 2 uur buiten de stad. Een opvang voor verlaten of mishandelde olifanten, waar je voor een kleine donatie de baby olifantjes mag voeren, aaien en wassen. En waar je de volwassen olifanten ook mag voeren, op mag rijden en mee het water in mag (wat zoveel betekend als erop gaan zitten en je door de olifant in het water laten gooien!). Echt een super mooie ervaring, want ja... van dichtbij zijn ze toch best wel groot hoor ;) Die avond ben ik met Viri en Daniel (een local) naar Bodega geweest, spaanse tapas eten! Na al die rijst, noodles en mie een heerlijke verandering, waar je dan ook wel voor betaald!

Wk 42
Afgelopen week was het dan zover: met Hetty & David mee naar Langkawi om daar te zeilen met hun boot! Wow, wat een genieten en wat ziet een eiland er anders uit vanaf het water! Vrijdagmiddag zijn we vertrokken, met een propellorvliegtuig waardoor we niet heel hoog zaten en de hele reis al een prachtig uitzicht op Maleisie gaf! Aangekomen op Langkawi, hebben we eerst wat inkopen gedaan. Aangezien het hier belastingvrij is, was de wijn eindelijk min of meer betaalbaar hier! Na een drankje aan boord zijn we met vrienden van Hetty en David wezen eten bij een heerlijk visrestaurantje in het grootste plaatstje van het Eiland. Een heerlijke avond, maar niet te laat gemaakt was s ochtends zouden we vroeg het water op gaan!

Zaterdag hebben we een heerlijke zeiltocht gemaakt langs het eiland, en tussen andere eilanden en rostformaties door! De golven en wind waren aardig ruig, waardoor het een mooi heftig tochtje was met op de helft even zwemmen in een prachtige baai! Die avond hebben we ook een geweldige baai opgezocht om te ankeren voor de nacht. Echt een heel verschil met de stad - smog, lawaai en drukte, tegenover pure natuur, stilte en een strak blauwe hemel!

Die ochtend wordt je dan ook wakker met de geluiden die vanuit de Jungle komen van het eiland om de baai heen. Na een mooi tochtje terug zijn we zondag aan het begin van de middag weer terug gekomen in de haven van Langkawi. Omdat we nog een paar uurtjes hadden hebben we nog lekker even gezwommen in het zwembad, tijgervisjes gevoerd en gerelaxed in de bar van de Yacht Club. Nog een beetje wiebelig van het zeilen zijn we zondag aan het eind van de middag weer terug gevlogen naar KL. Een geweldig en relaxt weekend met prachtige uitzichten en heerlijk zeilen!

En deze week ben ik dus weer druk aan het werk, maar de tripjes voor de komende weekenden zijn al geland. Overzichtje? Okay dan ;)

Wk 43 - Cameron Highlands met 4 andere studenten (theeplantages, binnenland van Maleisie)
Wk 44 - Yogjakarta met Viri (dus vulkaantje, hou je even rustig alsjeblieft!)
Wk 46 - Ipoh met Marijn (stad in binnenland van Maleisie, waar veel chinese invloeden terug te vinden zijn)
Wk 48 - Borneo met Viri
Wk 49 - Een bezoekje brengen aan de vuurvliegjes kolonie vlak bij de stad
Wk 50 - Penang met Vera (Eiland onder Langkawi)
Wk 51 + 52 - Kerst en oud&nieuw in Perth, Australie bij de tante van mn moeder (logeren bij der klein dochters!)
Wk 2 Singapore

En ja, dan is het in week 4 alweer zover... Mn laatste tripje van mn stageperiode: Amsterdam! Maar dat is nog lang niet zover! Eerst zal ik jullie nog even verblijden met een paar verhalen van mijn tripjes!

Nu moet ik weer even aan het werk, en zal ik vanavond met Marijn, Anne en Eva naar Kampung Baru. Een oud dorpje dat onderhand midden in Kuala Lumpur ligt. Dat komt dus bij het volgende verhaal!

De links, dit keer twee delen, naar de foto's staan weer onderaan dit verhaal!

Dikke kus en tot snel!

Owja, en als der iets is, mn adres en telefoonnr zijn:

+60 0176169142

Jalan Scott 33-26-02
50470 Brickfields
Kuala Lumpur, Selangor
Malaysia

Jildau

Hi Amanda,
Ik ben weer helemaal onder de indruk! Wat klinkt het Malaysian life super goed. Denemarken is ook nog steeds leuk maar zeilen met Hetty en David, mooi weer en kerst vieren in Perth overtreft natuurlijk alles! Geniet ervan!
Kus Jill

Mirte Tollenaar

Heeee lieve Amanda!!
Wat heb je een super tijd daar, echt! Je onderneemt echt veel, echt super al die reisjes! Geniet er maar lekker van, want hier is het inderdaad koud (lees: WINTERJAS, SJAAL, HANDSCHOENEN). Nou geniet er van aman, en volgende keer iets sneller berichtje? hahah. Ik zal kijken of je nu op skype bent, want we mislopen elkaar altijd op de een of andere manier. Ik mis je! Dikke kus en knuffel!!!!

Marrit

Lieveling!
Wat leuk om weer een verhaaltje van jou te lezen, begon het al te missen ;) Je leven klinkt inderdaad geweldig. Hoe gaat het stagelopen verder? Ben wel benieuwd hoe het met jouw opdracht gaat? Ook niet onbelangrijk ;)
En oud&nieuw in PERTH! Wouuuww ;)
Geweldig!
Geniet maar lekker verder.
Kijk nu alweer uit naar de foto's en je volgende verhaaltje, XX

Emily

Hey Amanda!

Het klinkt echt heerlijk allemaal! Wat leuk dat je zoveel tripjes maakt in de weekenden! Hoop dat het met je stage ook goed gaat? Ben je al begonnen met je stage opdracht? Je bent ook alweer bijna op de helft! (ga ff van mezelf uit, het eerste blok van dit jaar op school is alweer bijna om ;) )
Ga nu even je foto's kijken!
Veel plezier nog!
Xx

Florence

Hee lieve Amanda,

Hihi klinkt super allemaal!!! OOO dat zeilen met Hetty en David ook. Doe je ze de groetjes van me?! Je vermaakt je goed zo te lezen. Ik zal zo even je foto's bekijken op facebook. Ik zit nu heerlijk op Kreta bij Lamiek. Erg fijn! Helaas is het weer niet heel zonnig, maar altijd beter dan in Nederland:-)

Enjoy and have fun!!

Dikke zoen,
Florence

Leon

Amanda!
Lang verslag, je maakt een hoop gave dingen mee zo te lezen. Ben je al op Pangkor Island geweest? Dat vond ik geweldig (vooral het kijken naar Thunder Storms vanaf het strand)! Gaaf dat je naar Australie gaat om kerst en NYE te vieren. Ik dacht, misschien kunnen we meeten, maar ik ben daar pas 3 februari. Helaas! Geniet! Groetjes vanuit Nieuw-Zeelanddddd

Grietje

Je hebt daar de tijd van je leven, wat maak jij veel leuke dingen mee! Geniet ervan, want het is zo weer tijd voor je tripje naar Amsterdam. Op het werk (bakkerij Breimer) gaat het allemaal z'n gangetje. Henk en Jacqueline zijn nu met het hele gezin naar Tenerife. En Grietje gaat verhuizen! Ik heb een huisje in Echtenerbrug. Jij viert kerst in Perth, maar ik gelukkig in Echtenerbrug. Liefs Grietje

Carmen

Mooi verhaal meis! X

Linda Evelien Groenewold

chick beetje late reactie ;), gister net terug gekomen van een week istanbul chillen.
maar wat een geweldig verhaal weer. zoveel beleeft en wat je nog steeds gaat beleven, ben wel beetje jaloers ;)!
snel weer skypen, want ik mis je :(! mis je ons eigenlijk wel een beetje ;)? volgensmij heb je daar geen tijd voor haha.
nou chick ik spreek je gauw. geniet!
mis you xxx

Suzanne

Weer een mooi verhaal en super mooie belevenissen. We moeten snel even skypen.

Liefs