Amanda in Maleisië!

I am from Belanda lah!

Lieve allemaal,

T heeft even op zich laten wachten, maar daar is dan mn 2de verhaal uit KL!

Nu alweer bijna 3 weekjes hier dus! Hier in KL gaan dingen anders dan ik had verwacht en daarom heb ik soms nog enige moeite om eraan te wennen. Mijn stage is de eerste twee weken niet zo uitgepakt als ik had gehoopt (mee 'kijken' en als ik dan echt iets wil doen: ga maar een tijdschrift lezen). Daarnaast heb ik ook aardig wat tijd nodig gehad om aan t voedsel en t klimaat te wennen, waardoor ik 2 weekjes aardig min ben geweest. En ja, mijn eeuwige vijand: Heimwee! Af en toe werd het me daarom even te veel de laatste dagen, maar gelukkig kan ik daarnaast ook steeds meer genieten! T is hier prachtig, en de mensen zijn heel hartelijk, dus laat me daar maar eens over vertellen!

Onze eerste twee weken zijn we zoals ik al eerder zei veel wezen shoppen! Heerlijk! En in 1 van de winkelcentrum's hebben we een heuse massage genomen! Ja alles kan hier voor weinig geld!Om nog even een gezellige avond te hebben met alle oude studentes uit NL, zijn we de zondag van de tweede week op stap geweest naar Butik Bintang (Barstreet met allemaal leuke, en dure barretjes en veel westerlingen!).En ja hoor, op de terugweg wordt onze taxi door de politie van de weg gehaald! Of we gaan illigale Indo's waren haha. Nee natuurlijk niet, wij komen uit Belanda, van t WK weet je nog wel! En ja hoor, dan is alles in eens weer goed! Wat ons telefoonnummers waren was de volgende vraag, want ze zochten single ladies voor thuis! Mooi niet dus, en met lah achter elke zin (wat zoiets als 'joh' betekend) kom je hier een heel eind, en mag je na 10 minuten kletsen weer verder rijden. Een zwetende taxichauffeur heeft braaf staan wachten, bang dat ie idd illigalen in zijn taxi had!

Op 1 september was het dan zover, mijn eerste stagedag! En zoals ik al zei, was dat niet bepaald wat wij in Nederland van zo'n dag verwachten. Ik kreeg een welkom van 2 minuten, een introductie van 7 minuten en de rest van de dag had ik 'vrije tijd'. Op kantoor wel te verstaan... Gelukkig duurde die week maar 3, lange, dagen.
Het weekend hebben we een bus (gelukkig niet die chauffeursstoel op de foto!) gepakt naar Melaka. Een stad hier 150 km vandaan, waar vroeger in de tijd van de VOC de Nederlanders hun nederzetting hadden.Een echt Nederlands cafe verkocht daar Kroketten, dus dat kan je als Nederlandse studenten dan natuurlijk niet aan je voorbij laten gaan! Nog maar 2 weken hier, maar wat was dat genieten zeg haha. De rest van de middag heerlijk door het stadje gelopen en de leuk NL'se gebouwen en de kerk bekeken. Onze terugreis wat een levenservaring opzich! Hele mooie businessclass-stoelen, dus dat moest wel goed zijn dachten we... Hij ging alleen niet harder dan 50 km per uur, er moest onderweg getankt worden, de vering kapot, airco kan niet uit en onderweg gaat t licht in de bus stuk..Maar uiteindelijk, met veel lol, hebben we na 3 uur KL bereikt!De dag daarna zouden we naar Ikea, maar helaas ging mijn laptop stuk en heb ik gezellig 4 uren in de Acer-store mogen zitten om m te laten repareren.
Daarna maar lekker uitgerust, op naar een 2de week intro @ stage! Maandag mocht ik in de company-store aan het werk. Ook dat was meekijken, want die verwende Nederlandse meisjes kunnen vast geen kassa bedienen ;) Nou waren er de hele dag ook maar 3 klanten, dus veel had ik ook niet hoeven kunnen hihi! Dinsdag was mijn maag compleet de weg kwijt dus heb ik maar even een dagje geskipt!Vandaag mijn fieldtrip, wat inhoudt dat ik de hele dag met een vertegenwoordiger de apotheken af ging. Heel leuk geweest, en grappig om nu ook eens de gewone wijken van KL te zien! Volgende week begin ik hoop ik aan mijn opdracht, een internationaal marketing plan, en website-marketing! We zullen ze eens even introduceren in alle social media van de wereld (lees: Twitter, wat is dat?)
Morgen nog zo'n fieldtrip dagje en ja hoor... dan is het Hari Raya. Ook wel Maleis nieuwjaar, wat we gaan vieren op het mooie eiland Langkawi! Heel heel veel zin in, en daar zal dan ook volgende week vast een mooi verhaal met veel foto's over volgen!
Nu ga ik lekker slapen, onderhand half 12 geweest! Ik hou jullie op de hoogte, en mijn foto's zijn uiteraard op facebook te zien, of via de link onder aan dit berichtje!

Hele dikke kus uit KL en ik zal aan jullie denken als ik dit weekend de zonsondergang zie ;)

Liefs, Aman
http://www.facebook.com/album.php?aid=491229&id=601575463&l=561b5ba17e

Reacties

Reacties

Jildau

He lieve Aman,
Mooi verhaal weer! Als ik je niet meer spreek; een gelukkig nieuw-maleisies-jaar met heel veel leuke tripjes, leerzame stagedagen en weinig heimwee! ;)
Denk aan je! Liefs Jill

Jolanda

Hee Meis,
Je beleeft vanalles al in je eerste weken.. Leuke en gezellig dingen! En heimwee maakt het zo lastig. Zelfs zo dicht bij als in Denemarken, mis ik iedereen thuis. Wennen aan alles heeft even de tijd nodig.. Erg leuk om je verhaal te lezen!
Succes en geniet ervan! Liefs Jolanda

Agaat

Faam!
Leuk om weer zo'n lang verhaal van je te lezen!
Wat maak je wat mee, zo in die eerste weken.. Hopelijk brengt je stage deze week wat je er van verwachtte en waar je op hoopte. Je marketingplan klinkt in elk geval interessant! Mocht je info nodig hebben over Socialmedia strategieen, laat me dat dan even weten. Ik heb nog wel het e.e.a. liggen.

Hier alles goed. Nog altijd in ver/afwachting. Nog 2 weken en dan moet dat mantsje er wel eens zijn... Kunnen niet wachten. Alles staat klaar voor zijn komst, maar helaas.. Ik vermoed dat die buik er de komende week in elk geval nog wel zit. Met de meiden alles prima, zoals je op de foto's ongetwijfeld hebt gezien. Ze vragen zich af of je inmiddels met stokjes kunt eten...
Geniet van je nieuwjaarsfeest daar. En die heimwee... tja, geen tips, helaas. Hopelijk vind je snel je draai en wat afleiding in de vorm van stage of leuke trips. Geniet!
Tuut van ons alle 4 (bijna 5) ;-)

Jacqueline

hoi lief nichtje,

leuk om even met je mee te reizen na aanleiding van je mooie reis/werk verslagen.
het gaat je goed af.
geniet vooral en veel fun op je volgende feestje!

dikke kuzzzzzzz de Vicqies uit Franeker

Boukje de Haan

Hoi Amanda,
Mooi verhaal weer. 't zal vanaf nu vast steeds leuker worden. Die heimwee ben je later vergeten en de leuke dingen die je nu gelukkig ook genoeg meemaakt, blijf je je herinneren. Geniet van het Nieuwjaar, de prachtige omgeving en de uitstapjes enne ....die Ikea kun je bij ons in Zweden ook nog wel bekijken.
Zet 'm op, de kop d'r voor! en laat ze allemaal een Lemster poepje ruiken!

Erik

Hey Amanda,
Dat klinkt al een stuk beter dan eerder deze week ;) Toch leuk om ook verhalen van daar te horen en dan te kijken wat de overeenkomsten en verschillen zijn!
We'll keep in touch!
Hier ook feest maar dan vanwege Ead ;) happy new year from Dubai en hou je haaks daar he!!

cisca

hallo amanda
altijd vervelend die heimwee het komt altijd boven
maar gelukkig geniet je ook
en is toch een hele belevenis
hoop dat je andere stages wel leuk worden
knuffel cisca

Marrit

Skottebout!
Wat heb jij al een hoop beleefd. Leuk om dat allemaal te lezen en ja Heimwee.. Dat hou je volgens mij altijd wel.. Ik ben nu ook al zenuwachtig om naar Salamanca te gaan joh ;) Maar duurt nog even! Ik hoop dat je stage gauw wat leuker gaat worden, maar ik weet zeker dat jij er daar wel een feestje van kan maken en de social media beter kan uitdiepen :)

Ik heb deze week weer mijn eerste colleges. Toch wel even wennen weer hoor. 2 uren luisteren is niet meer mijn specialiteit ;) Ga vanavond maar eens kijken of het uitgaansleven hier veranderd is ;)

Ik hoor je hopelijk snel weer!
Lieve kus Marrit

Florence

Hee lieve Amanda,

Super dat je leuke trips maakt!! Daarvoor ben je daar ook hihi. Balen van je stage. Hopelijk komt de uitdaging snel, maar je begint snel met je marketingplan dus dan komt het vast wel goed.
Spannend hoor dat nieuwjaarsfeest!! Have fun.
Tja en die heimwee is herkenbaar. Had ik ook.. Gewoon lekker contacten met het thuisfront en veel leuke dingen doen!! Meer tips, zoek contact met flo.
Ga zo even kijken of je foto's op facebook hebt staan:-)
Geniet ervan en zet hem op!

Dikke kus florence

grietje

Hoi Amanda,
Ik ben ziek en lees daarom nu pas jouw bericht. Je beleeft al van alles hoor ik. Meid geniet ervan, je beleeft het maar een keer. En heimwee, wat kun je er aan doen? Het hoort erbij denk ik. Als je maar leuk contact hebt met je medestudenten. Weet dat ik aan je denk. Nou meid zet hem op en alvast een HAPPY NEWJEAR. xxx grietje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!