Amanda in Maleisië!

Langkawi Sunset!

Druk druk zullen we maar zeggen… Want dat beloofde verhaal heeft alweer meer dan een week opzich laten wachten! Eindelijk heb ik dan even de tijd gevonden om weer wat te schrijven. In deze stad is zoveel te zien, doen en te beleven dat als ik op bed lig s avonds, daar even heerlijk niks meer ga doen. Nou daar komt ie dan, want wat heb ik een mooie dingen gezien!

Donderdag 9 september was t dan zover, snel uit het werk naar Central Station om daar de bus te pakken naar het vliegveld. Op naar onze (mini)vakantie, 4 dagen Langkawi! We kwamen daar midden in de nacht aan, in ons prachtige hostel! En ja, een gratis upgrade.. Samen met Viri in een kingsize bed (2 twijfelaars tegen elkaar). En onze reisgenootjes samen in een gewoon tweepersoonsbed (voor the Happy Couple, helaas gewoon twee mede-studenten). Na onze koffers gedropt te hebben maar heerlijk even een duik gaan nemen in het heerlijk warme water! En dat is wel even iets anders dan het ijskoude water in Friesland!

Vrijdag hebben we de taxi gepakt naar Oriental Village, waar een kabelbaan ons naar de top van een berg bracht. Een prachtig uitzicht over de archipel van Langkawi, maar helaas te mistig om Thailand te kunnen zien… De Skybrigde tussen twee bergen gaf een geweldig zicht tussen twee bergen door, waar ik me eens even heel goed bewust werd in wat voor paradijsje ik beland was! S avond zijn we heerlijk bij de Mexicaan (jaja, ook hier!) wezen eten waarna we een club op zijn gaan zoeken en ontzettende lol hebben gehad met de locals!

Zaterdag hebben we heerlijk even een rustig dagje gehad. Uitgeslapen, naar het strand, en dan toch nog maar even de Adelaar van Langkawi opzoeken met de taxi. Daarna onder het genot van een drankje en hapje de zonsondergang gezien vanaf het strand bij ons hotel. En ja, toen maar weer naar die club waar het zo leuk was! Een geweldig live bandje zorgde weer voor een mooie avond.

Zondag kwamen onze reisgenootjes ons wakker maken. Zij gingen een dagje eerder naar huis en werden dus vriendelijk verzocht om 12 uur uit te checken… Goedemorgen zeg maar! Dus maar snel naar het strand, want een van onze local vrienden verhuurde waterskies en daar mochten wij wel voor de prijs van de benzine gebruik van maken! Heerlijk gescheurd over het water dus! Na ons diner op het strand, moesten we helaas Marijn en Matthijs uitzwaaien. Voor hun zat het avontuur er weer op, wij mochten nog lekker een dagje genieten. Bij de mannen van de waterskooters (wat s avonds veranderde in een beachbar) nog gezellig even een drankje gedaan aan het kampvuur.

Maandag zijn we er vroeg afgegaan om een skooter te huren… Ik op een skooter, LEVENSGEVAARLIJK haha. Gelukkig waren er meer Nederlanders bij het verhuurbedrijf die even konden uitleggen hoe zo’n apparaat werk (een rijbewijs zegt namelijk niet dat ik ooit al op zo’n ding had gereden). Een prachtig rondje om het eiland bracht ons bij een geweldige waterval, waar we even konden genieten van koel water! Op de terugweg nog even langs de Yacht Club geweest om de boot van Hetty en David te bekijken, en wow, dat moet prachtig zijn om daarmee om het eiland te gaan! S avonds nog 1 keer diner by sunset en nog een laatste drankje bij onze vrienden (Jack Sparrow en zijn bemanning ;) niet mijn idee, zijn eigen plan. Check de foto maar!). En toen zat het avontuur er alweer op en ging de reis weer op naar Kuala Lumpur!

En daar begon t harde leven, mijn eerste, echte stage week ging die dag van start! In het begin nog niet veel te doen. Vooral inlezen in de wereld van voedingssupplementen en medicijnen… Ja idd, boring hoor ik jullie denken! Maar helaas moet het toch gebeuren, wil je daarvoor een marketingplan gaan schrijven. Afgelopen week begonnen met mijn concurrentie analyse en hopelijk gaat het vrijdag echt van start. Maar zoals Hetty als zei: Tijd is hier als rubber, en in Maleisie is de rubber duidelijk van top kwaliteit (ik kom er over 5 minuten, betekend 3 uur… en niemand die raar op kijkt haha).

Afgelopen weekend zijn we gezellig even een drankje wezen doen in de Skybar (uitzicht op de Petronas) en Butik Bintang, de shop en uitgaanswijk van Kuala Lumpur. Zaterdag wezen shoppen in Times Square (helaas een winkelcentrum en geen NY) en zondag de KL Tower bezocht. Het hoogste punt van Kuala Lumpur waar een tv toren een prachtig uitzicht bied!

Vanavond gepoogd mijn ticket te boeken om kerst en oud en nieuw in Perth te vieren, maar helaas werkte internet niet helemaal mee. Morgen dus weer een poging! Ook dan maar even verdiepen in andere tripjes, want de Borobudur staat ook nog op ons lijstje! Voor het weekend hier nog geen plannen, maar leuke dingen genoeg die we zeker nog even gaan doen!

Ik hou jullie op de hoogte en plaats mijn foto’s weer op onderstaande link!

http://www.facebook.com/album.php?aid=499538&id=601575463&l=9c38e21bbe

Reacties

Reacties

Geesje

heej amanda!

zo jij beleeft daar van alles geweldig hoor,je moet het er nu ook van nemen..
hoe gaat het nu met je stage??
nog veel plezier daar geniet er maar lekker van!

liefs Geesje

Jolanda Coehoorn

Heee Meis,

Super leuk weer wat van je te horen! Klinkt echt erg tof! Geniet ervan, maar dat doe je vast en zeker.. :)
Je zult t wel druk hebben.. Kun je al beetje wennen aan dat 5 min in werkelijkheid 3 uur is?
Hier in Denemarken gaat alles goed, gezellige tripjes en gezellig mensen, top!
Have fun and take care..
Liefs Jolanda

Mirte Tollenaar

Heee Aman,
Wat een super verhaal, wauw.. Echt super, je hebt het dus al wat meer naar je zin lees ik?? Een waterval, op scooter enz enz, men ik wil wel even langskomen!! Het wordt vast op stage ook steeds leuker. Nou famke, ik ga even je foto's kijken, ben heel benieuwd!! en ik kijk even of je op skype bent op dit belachelijke tijdstip!! HEEL VEEL PLEZIER!! GENIET!! dikke kus!!

Florence

Hee lieve Amanda,

OOOOOO wat klinkt dat super tof! Jullie mini vakantie haha. En wat stoer dat je op een waterscooter en een gewone scooter hebt gereden! Ik ga zo even de foto's bekijken. Hoe is je stage nu? Hetty en David zijn er nu ook? Hier in Nld alles goed. Tja weer aan het werk he?! In de herfstvakantie ga ik naar Lamiek op Kreta:-) Zooo lekker vooruitzicht.
Veel plezier!

Liefs xxx flo

Carmen

Ha meis!

Super om weer een verhaal van je te lezen, ik vind echt dat je schrijverstalent hebt ;) Ik ga zo je foto's eens bekijken, om nog meer jaloers te worden.. Haha! Ben blij om te lezen dat je het al wat meer naar je zin hebt en hoop dat je stage ook snel wat uitdagender gaat worden! :) Binnenkort maar even samen met Suus met jou Skypen dacht ik zo! Als het ons lukt tenminste, twee a-technische wereldwonders ;) En trouwens, wat gaaf oud&nieuw in Australie!! Lieve Aman, have fun en voorzichtig aan!

Kussie uit Grunn!

Marrit

Lieve Aman,

eindelijk klinkt je verhaaltje HEEL positief! Je kan echt tussen de regels door lezen dat je het naar je zin hebt :) Gelukkig maar dat je zo aan het genieten bent! En met skooter rijden lijk je me inderdaad een gevaar op de weg hahaha, maar dat zal vast wel meegevallen zijn.
Vooral veel succes met je stage, want met het leuke dingetjes doen en plannen zit het wel goed zo te horen ;)
We moeten binnenkort maar even skypen. Ik weet nu hoe het moet dankzij Jolanda :P En dan kun je je Fries weer een beetje omhoog brengen ;)

Lieve kus!

Eddy

Wouw

Lisa ten Brink

halloo aman! wat leuk om allemaal te lezen, ik ga nu je foto's bekijken.. nog leuker :) ik wil je wel opzoeken! have fun daar!! x

Ger

hooi aman! Nu eindelijk ook je verhaaltje gelezen en ik ben helemaal jaloers. wat een top dingen beleef je daar allemaal! Geniet ervan en we facebooken snel weer ;)
Liefs

loes

Hey Amanda, nog niet gereageerd op je vorige verhaal en dus nu toch maar snel op deze. Goed te horen en te lezen dat je het helemaal naar je zin hebt inmiddels. Stage is een bijkomstigheid lijkt het..... Ach, als je in je vrije tijd een hoop lol maakt en beleeft kom je die medische blabla ook wel door he?!

Have fun en groetjes van ons!

Jacqueline en Cheryl

Hee Amanda!!
hoe gaat het nu met je stage?
leuk die verhalen wat je allemaal mee
maakt:D
Jacqueline is heel erg jaloers op jou ahahha!

we missen je!

Xx van ons allemaal

Decy

Goh Amanda wat een super verhaal. Wat beleef je toch veel.
Ik vind niets meer terug van je heimwee. kun je dit al beter handelen? Nou meid geniet maar verder van je avontuurlijke leerperiode.
xxxxxDecy

Aukje & Linda

Heee lieve Amanda!

Zo to horen heb je het helemaal naar je zin! heb je foto's even bekeken, wat top zeg! Blij dat je stage nu goed bevalt! Ben je nu al met het echte werk begonnen? haha dus op een scooter gereden, niks kapot toch?
Meid nog heel veel plezier & geniet er maar lekker van!

Dikke kus Aukje & Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!